Βιομηχανικός Σχεδιασμός (Design) III

Κωδικός Μαθήματος:

Π1-6060Β

Semester:

ΣΤ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Κατ' επιλογή υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

3

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/DIAK142/



Γενικό πλαίσιο

Μάθημα επιλογής. Προαπαιτούμενα μαθήματα είναι το Βιομηχανικός Σχεδιασμός Design I και το Βιομηχανικός Σχεδιασμός Design IΙ. Γλώσσα διδασκαλίας Ελληνική και Αγγλική. Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές Erasmus.

Περιεχόμενο μαθήματος

Τεχνογνωσία παραγωγής αυθεντικών καινοτομιών στον βιομηχανικό σχεδιασμό αντικειμένων. Ευρωπαϊκή και διεθνής νομοθεσία κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων σχεδιασμού και προδιαγραφές σύνταξης προτάσεων σε διεθνείς διαγωνισμού ιδεών βιομηχανικού σχεδιασμού (design).

Σκοποί και στόχοι

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών και αξιοποίηση των απαραίτητων τεχνολογιών σχετικά με την εκπόνηση αυθεντικής και καινοτόμου ατομικής πρότασης. Εργασία σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον διαγωνισμού ιδεών design, με άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της δημιουργικής σκέψης και της τεχνογνωσίας σύνταξης καινοτόμου πρότασης βιομηχανικού σχεδιασμού αντικειμένων.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Εκμάθηση και εμπέδωση της τεχνογνωσίας και μεθοδολογίας του βιομηχανικού σχεδιασμού, μέσω της διαδικασίας βελτιστοποίησης και διασφάλισης ποιότητας των υποδειγμάτων. Τεχνικές κεραμικής και πολυμερικής μορφοποίησης υποδειγμάτων. Μέθοδοι μαζικής παραγωγής εύχρηστων, εργονομικών και καλαίσθητων κεραμικών και κεραμοειδών προϊόντων. Κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων σχεδιασμού μέσω συμμετοχής σε διεθνείς διαγωνισμούς ιδεών design με καινοτομίες και ιδιοτυπίες

Βιβλιογραφία ελληνική

Norman, D. A. (2010). Σχεδιασμός των αντικειμένων της καθημερινότητας (Δ. Κωστάκης, Μτφ.). Κλειδάριθμος.

Ulrich, K. T. (2019). DESIGN: Ο σχεδιασμός των αντικειμένων στη σύγχρονη κοινωνία (Σ. Παπαντωνόπουλος, Μτφ.; 2ο έκδ.). Νομική Βιβλιοθήκη ΑΕΕΤΕ.

Κουζέλης, Α. (2021). Το Αντικείμενο ως Μορφή και Αξία. Bookstars – Γιωγγαράς.

Αντόρνο, Τ. Β., & Χόρκχαϊμερ, Μ. (1996). Διαλεκτική του διαφωτισμού: Φιλοσοφικά αποσπάσματα (Γ. Κουζέλης, Επιμ.; Λ. Αναγνώστου, Μτφ.; 1η έκδ.). Νήσος.

Argan, G. C. (2016). Η μοντέρνα τέχνη 1770-1970 (Λ. Παπαδημήτρη, Μτφ.). Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Βιβλιογραφία ξενόγλωσση

Adler, P. S., & Winograd, T. (Eds.). (1992). Usability: Turning technologies into tools. Oxford University Press.

Avedon, E. M., & Sutton-Smith, B. (1971). The study of games. J. Wiley.

Baecker, D., Hartung, M., & Lang, W. (2010). The essence of things: Design and the art of reduction (M. Schwartz-Clauss & A. von Vegesack, Eds.). Vitra Design Museum.

Flusser, V. (1999). The shape of things: A philosophy of design. Reaktion.

Forty, A. (1986). Objects of desire (1st American ed). Pantheon Books.

Hildyard, R. (1999). European Ceramics. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.

Julier, G. (2000). The culture of design. SAGE.

Lawson, B. (2010). How designers think: The design process demystified (Reprint). Elsevier Architectural Press.

Lidwell, W., & Manacsa, G. (2009). Deconstructing product design: Exploring the form, function, usability, sustainability, and commercial success of 100 amazing products. Rockport Publishers.

Margolin, V., & Buchanan, R. (1995). The idea of design. MIT Press.

Norman, D. A. (1988). The psychology of everyday things. Basic Books.

Pye, D. (1982). The nature and aesthetics of design. The Herbert Press.

Soares, M. M., Karwowski, W., & Stanton, N. A. (Eds.). (2011). Human factors and ergonomics in consumer product design. CRC Press.

Ulrich, K. T., Eppinger, S. D., & Yang, M. C. (2020). Product design and development (Seventh edition). McGraw-Hill Education.

Yoshiharu, Takashi, Masazo, Shinji. (1991) Models and prototypes, Graphic Sha Pub Co.